9 października 2017

VII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia 2017 w Sterkowcu

Po raz kolejny uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w akcji pod hasłem: „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają!”

WMTDay to coroczna akcja edukacyjna, która ma swój finał w ostatni piątek września. Dla dzieci jest dobrą okazją, by po wakacjach przypomnieć sobie i utrwalić tabliczkę mnożenia.

Wśród uczniów, którzy bezbłędnie odpowiedzieli na pytania związane z pamięciowym mnożeniem i dzieleniem, zostali wyłonieni egzaminatorzy. Podczas ostatniego dnia akcji, zaopatrzeni w losy z tabliczką mnożenia zawierające 5 pytań, zamienili się rolą z nauczycielami i to dzieci egzaminowały starszych. Przepytywali swoich kolegów w szkole, nauczycieli, rodziców, a nawet przypadkowo spotkanych dorosłych. Każdy, kto poprawnie odpowiedział na pytania z wylosowanego zestawu otrzymał w formie nagrody pamiątkową legitymację MT EXPERT i kolorowy emblemat  Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia 2017.

Wszystkim naszym uczestnikom matematycznej zabawy dziękujemy!  Gratulujemy szczególnie dorosłym, świetnie znającym tabliczkę mnożenia i zapraszamy na kolejne święto za rok 🙂

DL

 

Uczniowskie wspomnienie z akcji WMTDay 2017 w naszej szkole:

Dnia 29 września 2017r. obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Do tego wielkiego szkolnego wydarzenia przygotowywaliśmy się od kilku dni. Szlifowaliśmy wiedzę przypominając sobie tabliczkę mnożenia w trakcie różnych zabaw. Niektórzy z nas zostali ekspertami w tej dziedzinie i mogli sprawdzać „tabliczkową wiedzę” podczas egzaminów, które odbywały się w klasach i na szkolnych korytarzach.

Najbardziej przyjemne było jednak odpytywanie mieszkańców Sterkowca, słoneczny dzień sprzyjał spacerom po najbliższej okolicy. Dotarliśmy nawet do kilku sklepów, gdzie sprawdziliśmy znajomość tabliczki mnożenia dorosłych, pytając nie tylko klientów ale i również pracowników marketów.

Matematyczna akcja tabliczkowa była przyjemna z wielu powodów. Spędzaliśmy lekcję na świeżym powietrzu, dobrze czuliśmy się w roli pytających, a w dodatku w nagrodę, oprócz dobrych odpowiedzi, wracały do nas tabliczki, wprawdzie nie matematyczne, ale za to pełne czekolady…

JP